Mevlana Celaleddin-i Rumi
Ne güzel demiş Mevlana :
İyiyi ara , güzeli ara,doğruyu ara;
ama kusuru arama.
Gerçekten bu felsefe üzerinden gitsek dünya daha güzel bir yer olmaz mıydı? Güzellikleri görmek varken, iyiliği görmek varken neden hep olumsuzu,kötü görelim ki?
Birbirimize iyilikle yaklaşsak iyiligi yaysak çocuklara daha guzel bir dünya bırakmaz mıyız?
Kusuru aradığımız surece ne iyilik yapabiliriz ne de iyilikle karsilasabiliriz. Bizim kültürümüzde yok mu muhtaca yardim etmek, bir ekmegi bölüşmek. Neden şimdi bu çeşit çeşit yemekler sofralarda, neden bir dolaba sığmayan kıyafetler?
Biz kimsenin yüzüne söylemiyoruz sanıyoruz kusurunu ama giydiklerimizi,yediklerimizi paylaştıkça hem kusurumuzu kapatmaya çalışıyoruz hem de baskalarinin alamadiklari,yapamadiklari kusurları uzerinden prim kazanıyoruz. Yazık bizlere, biz getirdik dünyayı bu hale. Yazık bize çıkamadık kültürümüze sahip...

Yorumlar
Yorum Gönder